Nak jadi Jutawan?

on Sunday, September 28, 2008

kita semua sudah tentu mencari jawapan kepada persoalan di atas. macam mana nak jadi jutawan?

siapa yang tidak mahu menjadi seorang jutawan?sila angkat tangan!! sudah tentu semua orang mahu. tetapi adakah menjadi seorang jutawan semudah yang disangka?semudah menggoreng ayam di dapur?.hehe, sudah tentu jawapannya bukan mudah tetapi tidak mustahil.

sebenarnya terdapat banyak kelebihan menjadi seorang jutawan. kalaupun anda tidak mahu menjadi jutawan atau takut jadi jahat sebab ada banyak duit, sekurang-kurangya jadilah seorang yang mempunyai kebebasan kewangan. (cewah..tiru ayat dr Irfan skit.)

Kebebasan kewangan dengan bahasa mudahnya,kita mampu untuk membayar semua tanggungan kita kesemuanya,tetapi masih lagi mempunyai duit untuk melakukan apa yang kita suka.maknanya,kita ada duit dan kita tidak perlu kerja lagi untuk cari duit.

Disini saya ingin berkongsi kepada anda semua mengenai mentor-mentor jutawan yang terdapat di malaysia khususnya. siapakah mereka dan bagaimana mereka bekerja sehingga mendapat pendapatan melebihi RM1000000!!.

Setiap orang sudah tentu mempunyai guru untuk dijadikan sebagai panduan dan rujukan jika menghadapi masalah. saya lebih suka untuk menjadikan mentor sebagai ikon untuk kita mengejar cita-cita. saya pasti semua orang pun ada idola masing-masing.

Mentor adalah ibarat guru yang akan memudahkan kita jalan untuk mencapai cita-cita. ini adalah kerana mereka mempunyai ilmu dan pengalaman yang secukupnya untuk dijadikan panduan. semua perkara jika dilakukan tanpa ilmu adalah sia-sia sahaja.

Oleh itu, belajarlah dan teruskan belajar tanpa jemu dalam menuntut ilmu sehingga kita meninngal dunia kerana orang berilmu sangat disanjung. salah satu cara untuk menambah ilmu adalah dengan membaca.

saya igin memperkenalkan kepada anda,mentor-mentor jutawan yang kita tidak perlu berjumpa dengan mereka, tetapi kita boleh belajar segala pengalaman dan ilmu mereka hanya dengan membaca buku "mentor jutawan". cover bukunya ada saya sertakan pada gambar di bawah.


Apa yang penting bukanlah nilai angka 1 juta yang mereka perolehi,tetapi pengalaman dan cara bekerja yang membolehkan kita mendapat dan megikut jejak mereka untuk menjadi jutawan.

Pembaca yang budiman, jika anda ingin tahu lebih lanjut mengenai mentor-mentor jutawan seperti Dr. Irfan Khairi, dato` Dr fadzilah kamsah (sekadar menyebut beberapa nama) dan ramai lagi, sila klik pada bannner dibawah. teruskan membaca untuk menggapai impian anda menjadi jutawan!!

Untuk pengetahuan anda, buku ini sangat-sangat menarik kerana gaya bahasanya yang santai dan mudah difahami insyaAllah.(~_^).

0 comments:

Iklan pilihan